Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

''ΓΑΛΑΖΙΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Γαλάζια κρουαζιέρα
Κωμικό σίριαλ 14 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Τετάρτη 3 Ιουλίου 1991
Προγραμματισμός κάθε Τετάρτη και Παρασκευή 21:30 – 22:00
Σενάριο του Νίκου Επιτροπάκη
Σκηνοθεσία του Κώστα Καραγιάννη
Ηθοποιοί Αλμπέρτο Εσκενάζι (Λάμπρος), Λίντα Γίγα (Μαλβίνα), Παύλος Χαϊκάλης (Κοσμάς), Μαίρη Αλιφαντή, Έφη Πίκουλα
….Ο Λάμπρος, ένας φανατικός εργένης, δηλώνει εξαρχής στις κατακτήσεις του πως είναι παντρεμένος ώστε να αποκλείσει κάθε πιθανότητα μελλοντικής του δέσμευσης. Κάθε φορά μάλιστα που «τα βρίσκει σκούρα» παρουσιάζει ως γυναίκα του την αδελφή του Μάρω. Γνωρίζοντας τυχαία τη Μαλβίνα σε ένα γραφείο ταξιδιών αποφασίζει να την ακολουθήσει σε μια κρουαζιέρα προκειμένου να την κατακτήσει. Ακολουθούν διάφορα μπλεξίματα στη διάρκεια της κρουαζιέρας, πολλά από τα οποία οφείλονται στην προσπάθεια ενός υπαστυνόμου που ταξιδεύει μαζί τους, να βρει τα βυζαντινά κειμήλια που αφαίρεσε από ένα μοναστήρι ένας διάσημος αρχαιοκάπηλος….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010

''Ο ΒΑΣΙΛΗΣ, Ο ΙΑΣΩΝ ΚΑΙ Ο ΝΤΟΚΥ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Ο Βασίλης, ο Ιάσων και ο Ντόκυ
Κωμική σειρά 41 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 1992
Παραγωγή SPOTLIGHT
Σενάριο της Δάφνης Μπόγκωτα
Σκηνοθεσία του Κώστα Λυχναρά και του Στέλιου Ράλλη
Ηθοποιοί Μίμης Χρυσομάλλης, Νίκος Καλογερόπουλος, Νατάσα Τσαγκαρισιάνου, Γιώργος Παρτσαλάκης
….Δυο αδέλφια, ο ένας συντηρητικός υπάλληλος κι ο άλλος άνεργος….αμπελοφιλόσοφος, συγκατοικούν σ΄ένα διαμέρισμα και συγκρούονται εξαιτίας των διαφορετικών τους αντιλήψεων, έχοντας όμως ένα κοινό στοιχείο, την αγάπη στο σκύλο τους Ντόκυ….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

''Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ'': ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ

Η απόδραση
Τηλεταινία διάρκειας 60 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ-2 την Τρίτη 28 Μαΐου 1996
Σενάριο του Χαράλαμπου Κόκκινου
Σκηνοθεσία του Αντώνη Κόκκινου
Ηθοποιοί Περικλής Λιανός, Αλέξανδρος Γκόλφης, Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Δέσποινα Κούρτη ….ένας λέκτορας του πανεπιστημίου ειδικευμένος στους υπολογιστές, συνεργάζεται με έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ προκειμένου να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τη δολοφονία της μητέρας του από μια τρομοκρατική οργάνωση….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

KIZHI POGOST (RUSSIA) - ΚΙΖΙ ΠΟΓΚΟΣΤ (ΡΩΣΙΑ)

Κίζι Πογκόστ
Για να επισκεφτεί κανείς τη νήσο Κίζι, 65 χιλιόμετρα βόρεια του Πετροζαβόρσκ, πρωτεύουσα της Καρελίας, είναι καλή ιδέα να ξεκινήσει από την λίμνη Ονέγκα πριν από την αυγή, επειδή θα μπορέσει να αντικρίσει τους τρούλους του Κίζι να αναδύονται μέσα από την τούντρα καθώς οι αδύνατες ακτίνες του ήλιου θα αρχίσουν να διαπερνούν την ομίχλη. Το Κίζι Πογκόστ που αποτελείται από δύο εκκλησίες, μια της Μεταμορφώσεως και μια της Παρακλήσεως και από ένα κωδωνοστάσιο, αποτελεί κόσμημα σε ένα συγκρότημα περίπου 70 κτιρίων και είναι το αποκορύφωμα της παραδοσιακής ξύλινης αρχιτεκτονικής της περιοχής. Η νήσος κατοικήθηκε από την πρώτη χιλιετία μ.Χ. όταν μια μεγάλη κοινότητα από Λάπωνες εκτελούσε ειδωλολατρικές τελετές εκεί προς τιμή των θεών του ήλιου και της βροχής. Μερικοί λόγιοι πιστεύουν ακόμη ότι η ονομασία της τοποθεσίας προέρχεται από την καρελιανή λέξη κιζάτ που σημαίνει «τελετουργικός». Όταν οι ρωσικές φυλές εισέβαλαν στην περιοχή και αφομοίωσαν τις τοπικές εθνικές ομάδες, η νήσος δεν έχασε τον θρησκευτικό της χαρακτήρα. Εκεί χτίστηκε ένας ναός με πογκόστ (νεκροταφείο). Έκτοτε, στον όρο αποδόθηκε η έννοια της «αυτοδιοικούμενης περιοχής» επειδή οι συναθροίσεις των μελών της κοινότητας λάμβαναν χώρα μπροστά από τον ναό. Κατά τον 16ο αιώνα η περιοχή του Κίζι Πογκόστ περιλάμβανε 130 χωριά και ήταν μια από τις μεγαλύτερες αυτοδιοικούμενες περιοχές στη βορειοδυτική Ρωσία. Οι αρχές του 18ου αιώνα, όταν στη Ρωσία έγιναν οι μεταρρυθμίσεις του Μεγάλου Πέτρου, αποτέλεσαν τη χρυσή περίοδο για τη χώρα. Για να εορτάσουν τις νίκες τους, οι λαοί της Καρελίας άρχισαν την κατασκευή μερικών κτιρίων. Το πιο σπουδαίο ήταν ο ναός της Μεταμόρφωσης (1713-1714) που χτίστηκε στα θεμέλια του προηγούμενου ναού, ο οποίος είχε καταστραφεί από πυρκαγιά. Ο θρύλος αναφέρει ότι ο τεχνίτης που τον κατασκεύασε πέταξε το τσεκούρι του στη λίμνη όταν ολοκληρώθηκε φωνάζοντας «η εκκλησία χτίστηκε από τον μεγάλο καλλιτέχνη Νέστορα, ποτέ δεν έγινε κάποια παρόμοια και ούτε πρόκειται να υπάρξει στο μέλλον». Κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από πεύκα, έλατα και λεύκες με ύψος 37 μέτρων, διαθέτει έναν μοναδικό οκταγωνικό κυρίως ναό με αψίδα σε κάθε ένα από τα 4 σημεία του ορίζοντα (το ιερό βρίσκεται ανατολικά και η τραπεζαρία της μονής δυτικά). Αποτελείται από 3 αντερείσματα (επίσης οκταγωνικά) τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο με φθίνουσα δομή και μέγεθος. Τα ψηλότερα σημεία των δύο πρώτων οκταγώνων τερματίζουν σε ένα μπότσκα (αέτωμα σε σχήμα κρεμμυδιού) που στηρίζει έναν κύλινδρο διακοσμημένο με έναν λουκοβίστα (θόλο σε σχήμα κρεμμυδιού). Κατά τον ίδιο τρόπο, κάθε αψίδα καταλήγει σε δύο θόλους ιδίου μεγέθους σε ένα σύνολο 22 θόλων: 8 στις αψίδες και στο κάτω οκτάγωνο, 4 στο μεσαίο οκτάγωνο, μια πάνω από το ιερό και μια στην κορυφή της όλης κατασκευής. Όπως συμβαίνει σε πολλά θρησκευτικά κτίσματα στη Ρωσία, οι 5 ψηλότεροι τρούλοι συμβολίζουν τον Χριστό και τους Ευαγγελιστές, ενώ οι άλλοι εξυμνούν τον Μωυσή. Τον Ηλία και τους Αγίους σε εικόνες που βρίσκονται μέσα στα εικονοστάσια. Πολλές από τις αυθεντικές εικόνες εκτίθενται τώρα σε μουσεία στη Μόσχα, μολονότι υπάρχουν ακόμη 103 εικόνες του 16ου και 17ου αιώνα κρεμασμένες σε σειρές που διαιρούνται από κομψά ζωγραφισμένα πλαίσια ονομαζόμενα τιάμπλα. Οι εικόνες στην οροφή πάντως, εξαφανίστηκαν μετά από εργασίες που έγιναν περί τα τέλη του 19ου αιώνα όταν η κατασκευή ενισχύθηκε με σιδερένιες δοκούς. Από τον ναό αφαιρέθηκε η ιερότητα το 1937. Ο διπλανός ναός της Παρακλήσεως που κατασκευάστηκε το 1764 είχε την ίδια τύχη, αλλά ανέκτησε την ιερότητά του το 1955 για να τελεσθούν λειτουργίες των πιο σπουδαίων ορθόδοξων εορτών. Με ύψος 26 μέτρα και κατασκευασμένος επίσης από ξύλο, έχει σχήμα οκταεδρικό, ενώ στην κορυφή υπάρχει ένα τετράπλευρο που στεφανώνεται από 10 τρούλους. Το κωδωνοστάσιο κατασκευάστηκε την ίδια περίοδο. Τα τρία θρησκευτικά κτίρια μαζί με μερικά άλλα αποτελούν μέρος του μουσείου ιστορίας, αρχιτεκτονικής και εθνογραφίας του Κίζι από το 1966. Ο διοικητικός φορέας είναι υπεύθυνος για την διατήρηση του πολιτισμού της νήσου και διαθέτει συλλογή από 30.000 τεχνουργήματα και βιβλιοθήκη από περίπου 30.000 βιβλία.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «UNESCO – ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ»

''Η ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΕΝΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ



Η ανατομία ενός εγκλήματος
Αστυνομική σειρά 72 επεισοδίων των 52 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 1992
Φινάλε τον Μάιο του 1995
Παραγωγή της Μπέση Βουδούρη
Σενάριο: Πέτρος Μαρκάκης (47)/Πάρις Αριστείδης (8)/Νίκος Φατούρος (8)/Σοφία Σεϊρλή (9)
Σκηνοθεσία: Πάνος Κοκκινόπουλος (24)/Μπάμπης Σπανός (13)/Γιάννης Λαπάτας (7)/Γιάννης Διαμαντόπουλος (5)/Γιάννης Κοκορέλης (5)/Θοδωρής Μοσχόπουλος (2)/Λένα Βουδούρη (1)/Λευτέρης Ξανθόπουλος (2)/Δήμητρα Αράπογλου (1)/ Φρέντυ Βιανέλης (1)/Ρέινα Εσκενάζι (2)/Γιώργος Κορδάλας (2)/Τάκης Σπετσιώτης (2)/Κώστας Φούντας (1)/Δημήτρης Παπακωνσταντής (1)/Γιώργος Μουζακίτης (2)/Νίκος Αμπατζής (1)
Αφηγητής-παρουσιαστής ο Γρηγόρης Βαλτινός
Ηθοποιοί Μηνάς Χατζησάββας, Καρυοφιλλιά Καραμπέτη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Άκης Σακελαρίου, Θέμις Μπαζάκα, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Άλκης Κούρκουλος, Μαίρη Τσαγκαράκη, Μυρτώ Αλικάκη, Χρυσούλα Διαβάτη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Σπύρος Φωκάς
….Αυτοτελείς ιστορίες με εγκλήματα ερωτικού πάθους που είχαν συγκλονίσει κατά καιρούς την κοινή γνώμη και παρουσίαση της ψυχογραφίας των ενόχων και των συνθηκών κάτω από τις οποίες έδρασαν φτάνοντας μέχρι το φόνο….
Καλτ αστυνομική σειρά που παίχτηκε με αξιόλογη επιτυχία τρεις διαδοχικές τηλεοπτικές σεζόν και έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς νέους συγγραφείς και σκηνοθέτες να παρουσιάσουν δείγματα της δουλειάς τους Προβλήθηκαν κατά σειρά τα εξής επεισόδια (μέσα σε παρένθεση το όνομα του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη του κάθε επεισοδίου):
Α΄ κύκλος(92/93):
Η διπλή αλήθεια ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Μοιραία σχέση ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Αντίστροφη Μέτρηση ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Εν βρασμώ ψυχής ( Μάρκαρης/ Παπακωνσταντής)
Ένας ήσυχος άνθρωπος ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος) Πολιορκία ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Τυφλή εκδίκηση ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Σχέσεις αίματος ( Σεϊρλή/ Μουζακίτης)
Χωρίς έλεος ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Διπλή ταυτότητα ( Μάρκαρης/ Μουζακίτης)
Η εκδρομή ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Παιχνίδια θανάτου ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Βραχυκύκλωμα ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Ο κύκλος της φωτιάς ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Ο σοφέρ της κυρίας Θάλειας ( Μάρκαρης/ Μοσχόπουλος)
Ο ξένος ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Τρις εις θάνατος ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Εν ψυχρώ ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Καθαρτήριο ( Μάρκαρης/ Σπετσιώτης)
Αρραβώνες ( Μάρκαρης/ Κοκορέλης)
Μαγικός έρωτας ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Αμόκ ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Ενοχές ( Μάρκαρης/ Λαπάτας)
Πέπλο σιωπής ( Μάρκαρης/ Κοκορέλης)
Ο κυνηγός ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Β΄ κύκλος (93/94):
Τιμωρία ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
Ανασκαφή ( Μάρκαρης/ Μοσχόπουλος)
Το κουτί της Πανδώρας ( Μάρκαρης/ Βουδούρη)
Χωρίς άλλοθι ( Φαρούπος/ Ξανθόπουλος)
Αδιέξοδο ( Μάρκαρης/ Σπανός)
Απλή οικογενειακή ιστορία ( Σεϊρλή/ Κοκκινόπουλος)
Η πτώση του οίκου Γαζή ( Μάρκαρης/ Διαμαντόπουλος)
Ζήλεια ( Φαρούπος/ Αράπογλου)
Φουλ της ντάμας ( Μάρκαρης/ Κοκκινόπουλος)
SOS ( Μάρκαρης/ Διαμαντόπουλος)
Το τίμημα (Φαρούπος / Βιανέλης)
Τυφλή αφοσίωση (Σεϊρλή / Λαπάτας)
Έστι δίκης οφθαλμός (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος)
Η εξαφάνιση (Φαρούπος / Σπανός)
Άγγελοι θανάτου (Μάρκαρης / Διαμαντόπουλος)
Τελευταία στάση (Σεϊρλή / Εσκενάζι)
Οι καταραμένοι (Φαρούπος / Σπανός)
Έκρηξη (Μάρκαρης / Κορδέλας)
Τελευταία παράσταση (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος)
Διπλό παιχνίδι (Φαρούπος / Αμπατζής)
Η καταδίωξη (Μάρκαρης / Διαμαντόπουλος)
Σχέσεις στοργής (Μάρκαρης / Σπετσιώτης)
Σκοτεινή διαδρομή (Φαρούπος / Κορδέλας)
Κλειστό κύκλωμα (Σεϊρλή / Διαμαντόπουλος)
Γόρδιος Δεσμός (Μάρκαρης / Εσκενάζι)
Τρίτη εντολή (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος)
Χωρίς Θεό (Αριστείδης / Σπανός)
Ο γαλάζιος φάκελος (Μάρκαρης / Ξανθόπουλος)
Σκηνικό θανάτου (Μάρκαρης / Φούντας)
Αγγελική εκδίκηση (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος)
Γ΄ κύκλος (94/95):
«Ενοικιάζεται» (Μάρκαρης / Κοκορέλης)
Ο επαγγελματίας (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος) Το άγαλμα (Αριστείδης / Σπανός)
Δηλητήριο (Σεϊρλή / Λαπάτας) Σόρυ Τζιμ (Αριστείδης / Σπανός)
Poveri Fiori (Αριστείδης / Κοκκινόπουλος)
Μέχρι θανάτου (Αριστείδης / Λαπάτας)
Οργή (Φαρούπος / Κοκορέλης)
Σόνια (Σεϊρλή / Λαπάτας)
Ο δράκος (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος)
Το πένθος της ηδονής (Αριστείδης / Λαπάτας)
Νυχτα Τρόμου (Αριστείδης / Κοκκινόπουλος)
Η φωτογράφηση (Σεϊρλή / Κοκορέλης)
Σαλώμη (Αριστείδης / Λπάτας)
Έκπτωτος άγγελος (Μάρκαρης / Κοκκινόπουλος)
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ GREEK RETROMANIAX
VIDEO ΑΠΟ papadvasil

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

KRONBORG CASTLE (DENMARK) - ΚΑΣΤΡΟ ΚΡΟΝΜΠΟΡΓΚ (ΔΑΝΙΑ)

Κάστρο Κρόνμποργκ
Μια ανάγλυφη προσωπογραφία του Γουίλιαμ Σαίξπηρ βρίσκεται πάνω στην είσοδο του κάστρου Κρόνμποργκ, αν και το μυστήριο που περιβάλλει τη ζωή του μεγάλου Άγγλου συγγραφέα σημαίνει ότι κανένας δεν γνωρίζει αν επισκέφτηκε ποτέ το κάστρο. Το βέβαιο πάντως είναι, ότι τοποθετώντας την τραγωδία του Άμλετ εδώ, έγινε ο μεγάλος ευεργέτης αυτής της τοποθεσίας. Ένας βασανισμένος πρίγκιπας με το όνομα Άμλετ εμφανίζεται στη δανική μυθολογία στις αφηγήσεις του Δανού ιστορικού Σάξου Γραμματικού περίπου πριν από 800 χρόνια, όμως εκείνη την εποχή το κάστρο δεν υπήρχε. Μόλις το 1420 ο Ερρίκος της Πομερανίας, βασιλιάς της Δανίας, απαίτησε την καταβολή διοδίων από όλα τα πορθμεία που διέσχιζαν το Έρεσουντ, τη λωρίδα ύδατος που χωρίζει τη Δανία από τη Σουηδία και η οποία έχει πλάτος μόλις 15 χιλιόμετρα στο Χέλσινγκερ. Σαν σημάδι εκφοβισμού άρχισε την κατασκευή ενός μεγάλου φρουρίου που έλαβε την ονομασία Κρόγκεν. Και μόλις στο δεύτερο ήμισυ του 16ου αιώνα, στη διάρκεια της βασιλείας του Φρειδερίκου Β΄, το συγκρότημα των κτιρίων που περιβαλλόταν από τείχη ξαναχτίστηκε στο πιο υπέροχο ανάκτορο στη βόρεια Ευρώπη σε ρυθμό Αναγέννησης, διακοσμημένο με πύργους, κιονοστοιχίες και αγάλματα. Προς υπογράμμιση της αλλαγής, εκδόθηκε ένα βασιλικό διάταγμα στις 24 Ιανουαρίου 1577 αλλάζοντας την ονομασία σε Κρόνμποργκ και παράλληλα εκδόθηκε σκληρός και άμεσης ισχύος νόμος που απειλούσε με πρόστιμο όποιον αναφερόταν σε αυτό με την παλαιά ονομασία Κρόγκεν. Το Κρόνμποργκ αποτέλεσε την κατοικία της βασιλικής οικογένειας της Δανίας επί 150 χρόνια και στη διάρκειά τους διαδραματίστηκαν αρκετά διαφορετικά γεγονότα, μεταξύ των οποίων η πυρκαγιά του 1629 και η σουηδική κατοχή του 1688. Πενήντα χρόνια αργότερα μετατράπηκε σε φυλακή και αργότερα σε στρατόπεδο. Το 1816, κατά την επέτειο των 200 ετών από τον θάνατο του Σαίξπηρ, Δανοί στρατιώτες παρουσίασαν για πρώτη φορά το έργο «Άμλετ» και έτσι άρχισε η παράδοση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Το 1866, κάτω από την πίεση που άσκησαν μερικές σημαντικές προσωπικότητες στο βασίλειο, ξεκίνησε η αποκατάσταση των εξωτερικών τειχών που διήρκησε περίπου 30 χρόνια. Στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο γερμανικός στρατός κατοχής χρησιμοποίησε το Κρόνμποργκ σαν αρχηγείο λόγω της στρατηγικής θέσης του. Μπορεί κανείς να επισκεφτεί το μεγαλύτερο μέρος του κάστρου, συμπεριλαμβανομένων των βασιλικών διαμερισμάτων του πρώτου ορόφου, καθώς και το παρεκκλήσιο και την υπέροχη αίθουσα χορού στον δεύτερο όροφο. Η αίθουσα χορού καλύπτει όλο το μήκος της νότιας πτέρυγας και η έκτασή της, 10 Χ 60 μέτρα, την καθιστά τη μεγαλύτερη αίθουσα υποδοχής στη βόρεια Ευρώπη. Οι αυθεντικές διακοσμήσεις καταστράφηκαν από την πυρκαγιά του 1629 και έκτοτε το κάστρο δεν μπόρεσε να επανέλθει στην πρότερη αίγλη του. Ευτυχώς, 14 από τις 40 εκπληκτικές προσωπογραφίες της δανικής βασιλικής οικογένειας που ήταν κρεμασμένες στους τοίχους διασώθηκαν (επτά από αυτές εξακολουθούν να διατηρούνται στο κάστρο, ενώ οι υπόλοιπες εκτίθενται στο εθνικό μουσείο της Κοπεγχάγης). Το στρατιωτικό παρελθόν του Κρόνμποργκ είναι πρόδηλο όταν κάποιος επισκεφτεί τις οχυρές θέσεις των πολυβολείων. Ο λαβύρινθος των υπόγειων διαδρόμων, αποθηκών και μυστικών θαλάμων μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι 1.000 στρατιώτες επί 6 εβδομάδες σε περίπτωση πολιορκίας. Εδώ βρίσκεται το άγαλμα του Χόλγκερ Ντάνσκε, ενός μυθικού βασιλιά και στρατηγού που έγινε σύμβολο του δανικού λαού. Ο μύθος του, προέρχεται από το «Άσμα του Ρολάνδου», ένα αριστούργημα της γαλλικής μεσαιωνικής λογοτεχνίας που διασκευάστηκε το 1534 από τον Κρίστιαν Πέντερσεν και του δόθηκε η σκανδιναβική άποψη. Ο Πέντερσεν καταγόταν από το Χέλσινγκερ και για τον λόγο αυτό η μορφή του Χόλγκερ Ντάνσκε συνδέθηκε αμέσως με το Κρόνμποργκ. Μια λαϊκή παράδοση που είναι συνδεδεμένη με τον ρόλο του κάστρου σαν αμυντικό προπύργιο της Δανίας αναφέρει ότι το άγαλμα του Χόλγκερ Ντάνσκε θα αναβιώσει εάν ποτέ απειληθεί η ασφάλεια του έθνους. Εν τω μεταξύ, ο οργανισμός που έχει την ευθύνη για το Κρόνμποργκ άρχισε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την αναστήλωση και τον εκσυγχρονισμό της ευρύτερης περιοχής που θα ολοκληρωθεί το 2010.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «UNESCO – ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ»

''ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Δεν είμαστε καλά
Κωμική σειρά 13 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Τρίτη 10 Μαρτίου 1992
Παραγωγή του Χρήστου Μάγκου
Σενάριο του Κώστα Γκάτζιου
Σκηνοθεσία του Τάκη Χριστόπουλου
Ηθοποιοί Ηλίας Ζερβός, Τάκης Παπαματθαίου, Αθηνά Μαυρομάτη, Γιάννης Κυρίτσης Δημήτρης Πουλικάκος, Πάνος Σκουρολιάκος, Δήμητρα Τσέλιου
….Αυτοτελή επεισόδια με περιστατικά που συμβαίνουν σε μια ιδιωτική κλινική και σατιρίζουν πότε με σουρεαλιστικό και πότε με φαρσικό τρόπο τα κακώς κείμενα στην υγεία….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

MADNESS: ''HOUSE OF FUN''

THE VERLA MILL MUSEUM (FINLAND) - ΒΕΡΛΑ-ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΞΥΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΥΛΟΣ (ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ)

Βέρλα – Εργοστάσιο ξυλείας και μύλος
Περί τα μέσα του 20ου αιώνα οι σύγχρονες μέθοδοι στη διαδικασία της υλοτομίας είχαν επιβληθεί σε μια βιομηχανία που αναπτύχθηκε με ραγδαίους ρυθμούς από τα τέλη του 19ου αιώνα. Ακολούθως, το εργοστάσιο ξυλείας και ο μύλος που βρίσκονταν στο ενδιάμεσο της απόστασης μεταξύ δύο μικρών φινλανδικών πόλεων, της Γιάαλα και της Βαλκεάλα, αναγκάστηκαν να κλείσουν τον Ιούλιο του 1964. Στη διάρκεια της ακμής τους απασχολούσαν 140 υπαλλήλους και παρήγαγαν 2.200 τόνους ξυλείας τον χρόνο. Η βιομηχανική επανάσταση έφτασε στην κοιλάδα του χειμάρρου Κίμι όπου βρισκόταν το εργοστάσιο Βέρλα και το αντίστοιχο χωριό περί το 1870. Μέσα σε λίγα μόνο χρόνια πραγματοποιήθηκε στην κοιλάδα μια εισβολή από πριονιστήρια, εργαστήρια ξυλουργίας και εργοστάσια χαρτοποιίας που ιδρύθηκαν κυρίως από αλλοδαπούς με πολλά κεφάλαια, πρωτίστως Γερμανούς ή Νορβηγούς. Ο νεαρός μηχανικός Ούγκο Νόιμαν, από την άλλη πλευρά, ήταν Ελβετός. Το 1872 ήταν ο πρώτος που κατασκεύασε εταιρία για την παραγωγή ξυλοπολτού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή χαρτιού, όμως το φιλόδοξο σχέδιό του επρόκειτο να αποτύχει. Ο Νόιμαν δεν είχε επαρκή κεφάλαια για να επεκτείνει το εργοστάσιο και αντιμετώπισε προβλήματα με τη μεταφορά των προϊόντων. Επί πλέον, λόγω πτώσης των τιμών στη ρωσική αγορά που ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ξυλοπολτού και μια πυρκαγιά το 1876 κατέστρεψαν τελικώς τη νέα αυτή εταιρία. Το 1882 ο Αυστριακός Γκότλιμπ Κράιντλ και οι Γερμανοί Λούις Χένελ και Φρίντριχ Βίλχελμ Ντίπελ κατασκεύασαν ένα καινούργιο, μεγαλύτερο και καλύτερα εξοπλισμένο εργοστάσιο. Ο ντίπελ, ο οποίος εν τω μεταξύ είχε αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο την μετοχών της επιχείρησης, πέθανε το 1906, η εταιρία όμως, συνέχισε την παραγωγή ακόμη και κατά τη διάρκεια του φινλανδικού εμφυλίου πολέμου το 1918. Ακολούθως αγοράστηκε από κάποια άλλη εταιρία κατασκευής ξυλείας που είχε την έδρα της στο ίδιο ποτάμι, αλλά οι νέοι ιδιοκτήτες δεν ανανέωσαν τα μηχανήματα και η παραγωγή άρχισε σταδιακά να ελαττώνεται. Οι μόνες μετατροπές που έγιναν από την εταιρία με την πάροδο των δεκαετιών ήταν ένα νέο φράγμα στη δεκαετία του 1920 και ένα εργοστάσιο υδροηλεκτρικής παραγωγής το 1954. Όταν ο τελευταίος εργαζόμενος έφτασε σε ηλικία συνταξιοδότησης, η εταιρία UPM – Κίμελε έκλεισε το εργοστάσιο, αλλά αποφάσισε να διατηρήσει αυτό το εκπληκτικό απομεινάρι της βιομηχανικής επανάστασης. Αρχικώς, ολόκληρο το συγκρότημα (εργοστάσιο, κατοικία του ιδιοκτήτη και καταλύματα των εργατών που ολοκληρώθηκαν το 1886) ήταν κατασκευασμένο από ξύλο. Οι περισσότεροι από τους εργάτες ζούσαν σε φτωχικές καλύβες που βρίσκονταν από την άλλη πλευρά του ποταμού. Λόγω των κήπων τους ταίριαζαν αρμονικά με τη βλάστηση που υπήρχε στην περιοχή. Το τμήμα αποξήρανσης του πολτού καταστράφηκε από πυρκαγιά το 1892 και αντικαταστάθηκε από ένα εντυπωσιακό τετραώροφο κτίριο που σχεδιάστηκε από τον Καρλ Έντουαρντ Ντίπελ και κατασκευάστηκε από κόκκινο τούβλο για να αποφευχθεί επανάληψη του ατυχούς γεγονότος. Το 1895 κατασκευάστηκε και το άλλο κτίριο, αυτή τη φορά διώροφο, που περιλάμβανε το παλιό ξύλινο εργοστάσιο. Η τελευταία από τις κατασκευές που σχεδιάστηκε από τον Ντίπελ, ο οποίος είχε υιοθετήσει σύγχρονες κατασκευαστικές τεχνικές έστω και αν τα κτίρια που είχαν νεογοτθική εμφάνιση, ήταν η αποθήκη το 1902, οι τοίχοι της οποίας ήταν από αργιλοπυριτικό κάλιο (άστριο). Τα χειροκίνητα μηχανήματα με τα οποία γινόταν η επεξεργασία του ξύλου αξίζουν ιδιαίτερης μνείας. Πρώτα από όλα έκοβαν τους κορμούς σε κομμάτια μήκους 1,5 μέτρου με τη χρήση ενός χειροκίνητου κυκλικού πριονιού. Ακολούθως αφαιρούσαν τον φλοιό από τα κομμάτια και τα περνούσαν ανάμεσα από δύο αλεστικές μηχανές, μέσα στις οποίες υπήρχε ένα βάρος από πέτρα που ζύγιζε 3 τόνους. Από εδώ έστελναν τον ξυλοπολτό στους αναμικτήρες, οι οποίοι στην πράξη ήταν συμπιεστές σύνθλιψης ικανοί να εξάγουν το μεγαλύτερο μέρος της πλεονάζουσας υγρασίας από τον πολτό. Στη συνέχεια κρεμούσαν τις σανίδες για να στεγνώσουν σε θερμοκρασία περίπου 70ο. Μετά από 3 ημέρες τις μετρούσαν για να τις διαχωρίσουν στο επιθυμητό πάχος και στη συνέχεια τις πακετάριζαν σε σωρούς που έκαστος ζύγιζε 200 κιλά. Το 1972 το εργοστάσιο Βέρλα μετατράπηκε σε μουσείο. Έκτοτε, τα μηχανήματα για την επεξεργασία του ξύλου και την παραγωγή ξυλείας παρέμειναν στη θέση τους σε ανάμνηση της εποχής των πρωτοπόρων μιας βιομηχανίας στην οποία η Φινλανδία εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρος.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «UNESCO – ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ»

''Η ΔΙΚΑΣΤΙΝΑ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Η δικαστίνα
Κωμική σειρά 26 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 1991
Παραγωγή του Γιώργου Καραγιάννη
Σενάριο του Σταμάτη Φιλιππούλη
Σκηνοθεσία του Οδυσσέα Κωστελέτου
Ηθοποιοί Χρυσούλα Διαβάτη (δικαστίνα), Σπύρος Κωνσταντόπουλος (Χαρίλαος), Φρέξη Μαχαίρα (Γιολάντα), Παύλος Χαϊκάλης (Σόλων), Σπύρος Ιωάννου (Παύλος), Αλέκος Ζαρταλούδης (ψαράς)
….Η πρόεδρος του δικαστηρίου της Χαλκίδας κάθε μέρα παίρνει το τρένο από την Αθήνα που μένει μέχρι τη Χαλκίδα. Εκεί καλείται να εκδικάσει διάφορες υποθέσεις πολλές από τις οποίες παραπέμπουν έμμεσα σε δικά της βιώματα και ο τρόπος με τον οποίο αποδίδει δικαιοσύνη αποδεικνύει πως είναι περισσότερο άνθρωπος, παρά άτεγκτος δικαστής που τηρεί το γράμμα του νόμου….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

CARL FRIEDRICH GAUSS - ΚΑΡΛ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΓΚΑΟΥΣ

Καρλ Φρίντριχ Γκάους
Γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου 1777 στο
Μπραουνσβάικ της Γερμανίας. Ήδη εν ζωή είχε χαρακτηριστεί ο Γκάους, ο οποίος ήταν από το 1807 καθηγητής και διευθυντής του αστεροσκοπείου στο Goettingen, ως Princeps Mathematicorum, αλλά οι εργασίες του στη Φυσική και την Αστρονομία δεν ήταν λιγότερο σημαντικές. Εκτός από θεμελιώδεις εργασίες στη θεωρία Δυναμικών Πεδίων και στη γεωμετρική Οπτική, ασχολήθηκε ο Γκάους με τη μελέτη του γήινου μαγνητισμού και κατάστρωσε το ηλεκτροστατικό σύστημα μεγεθών και μονάδων, στο οποίο αργότερα δόθηκε το όνομά του.
Το έτος 1809 δημοσιεύτηκε το κυριότερο αστρονομικό έργο του Γκάους, στο οποίο ανέπτυξε μεθόδους υπολογισμού της τροχιάς των πλανητών του ηλιακού συστήματος. Με αυτό το έργο τέθηκε σε νέες βάσεις η θεωρητική Αστρονομία. Διασημότερο έκαναν βέβαια αυτόν τον πολύπλευρο επιστήμονα οι μαθηματικές εργασίες του, όπως οι θεμελιώδεις μελέτες του για τη Θεωρία Αριθμών, τη Διαφορική Γεωμετρία, τη Θεωρία των άπειρων Σειρών, τις Υπεργεωμετρικές Διαφορικές Εξισώσεις και τις μεθόδους των Αριθμητικών Μαθηματικών. Οι μελέτες του Γκάους για τις Ελλειπτικές Συναρτήσεις, για τη Θεωρία των Μιγαδικών Συναρτήσεων, καθώς και προχωρημένες μελέτες για μη Ευκλείδιες Γεωμετρίες δημοσιεύτηκαν μετά το θάνατό του. Πέθανε στις 23 Φεβρουαρίου 1855.
ΑΠΟ ΤΟ http://sfrang.com/

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

''ΤΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Το δέκατο τρίτο κιβώτιο
Διασκευή του βιβλίου «Η διεθνής των ναρκωτικών» του Κ. Τσαρούχα
Αστυνομικό σίριαλ 20 επεισοδίων των 60 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 1992
Παραγωγή του Σούλη Γεωργιάδη
Σενάριο του Γιάννη Τζιώτη
Σκηνοθεσία του Τάσου Ψαρρά
Ηθοποιοί Νίκος Κούρκουλος (Μαυράκος), Βάνα Μπάρμπα (Ανίτα), Νόνικα Γαληνέα (Φιόνα), Βύρων Πάλλης, Θανάσης Παπαγεωργίου, Σμαράγδα Σμυρναίου, Δήμητρα Χατούπη, Μηνάς Χατζησάββας, Γιώργος Μούτσιος, Φίλιππος Σοφιανός, Σοφοκλής Πέπας, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης
….Ένας αστυνομικός της Υπηρεσίας Διώξεως ναρκωτικών αυτονομείται από την υπηρεσία του και με δέλεαρ την καταβολή ενός υψηλού πριμ εξαρθρώνει μια μεγάλη διεθνή σπείρα εμπόρων του λευκού θανάτου. Ωστόσο η δράση του έχει αποτέλεσμα το στήσιμο μιας σκευωρίας εναντίον τεσσάρων αθώων ναυτικών του πλοίου Αλέξανδρος G που συνελήφθησαν τον Μάρτιο του 1983 στην Αίγυπτο και από τότε σαπίζουν στις φυλακές….
Σίριαλ βασισμένο σε μια πραγματική ιστορία, το οποίο ανασυνθέτει δραματουργικά και παρουσιάζει καινούρια στοιχεία που συνέλεξε και δημοσίευσε υπό τη μορφή ντοκουμέντων στο ομότιτλο βιβλίο του, ο γνωστός δημοσιογράφος Κώστας Τσαρούχας.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010

''Ο ΓΑΜΟΣ'': ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ

Ο γάμος
Διασκευή ενός διηγήματος του Δ. Νόλλα
Τηλεταινία διάρκειας 52 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΡΤ1 το 1984
Παραγωγή και σκηνοθεσία του Λευτέρη Ξανθόπουλου
Σενάριο του Θανάση Σκρουμπέλου
Ηθοποιοί Πέμη Ζούνη, Δημήτρης Καταλειφός
….Η εξέλιξη της τρυφερής σχέσης δυο παιδιών από τη φιλία των εφηβικών τους χρόνων στον έρωτα και τελικά, στο γάμο….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

''ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ'': ΠΑΛΙΟ ΣΟΟΥ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ


Απίστευτα κι όμως ελληνικά
Κωμικό σόου 67 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στο MEGA την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 1990
Παραγωγή ΑΝΩΣΗ
Κείμενα του Γιάννη Ζουγανέλη και του Μιχάλη Ανθή
Σκηνοθεσία του Νίκου Αλευρά
Ηθοποιοί Γιάννης Ζουγανέλης, Σάκης Μπουλάς, Ελένη Γερασιμίδου, Ισιδώρα Σιδέρη
….Μικρά κωμικά σκετσάκια, τραγούδια με σατιρικούς στίχους, ανεκδοτολογικά στιγμιότυπα, σάτιρες, παρωδίες και μεταμφιέσεις που σχολιάζουν την πολιτική αλλά κυρίως τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

VIDEO ΑΠΟ yterieta

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

BERGEN (NORWAY) - ΜΠΕΡΓΚΕΝ (ΝΟΡΒΗΓΙΑ)

Μπέργκεν
Κατά μια ορισμένη αίσθηση, η ιστορία του μπακαλιάρου έχει γραφεί στο Μπέργκεν. Εδώ έφτανε το ψάρι από τα λιμάνια της βόρειας Νορβηγίας για να γίνει καπνιστό – υπήρχαν 23 διαφορετικά είδη με αντίστοιχες τιμές και αντίστοιχους πελάτες – και να αποθηκευτεί σε μεγάλες αποθήκες πριν φορτωθεί στα πλοία που κατευθύνονταν στην Ευρώπη. Τα αποξηραμένα ψάρια αποτελούσαν επί τουλάχιστον 4 αιώνες τις μοναδικές σχεδόν νορβηγικές εξαγωγές. Οι ρίζες του Μπέργκεν – η αρχαία προβλήτα του Μπέργκεν που είναι χτισμένη στην ανατολική ακτή του Βέγκεν (κόλπου) – συνδέονται στενά με τις μεσαιωνικές καταβολές της πόλης που ιδρύθηκε από τον βασιλιά Όλαφ Κίρε περί το 1070. Τον 13ο αιώνα ήδη η προβλήτα αποτελούσε το πολυπληθές εμπορικό και οικονομικό κέντρο της πόλης, όπου υπήρχαν περί τις 30 αποθήκες για να δέχονται τα εμπορεύματα που έφταναν από τα βρετανικά Φαρ Ορ (Φαρόες Νήσοι) και τις βαλτικές ακτές. Το 1360 η οικονομική ζωή του λιμανιού του Μπέργκεν έφτασε σε αποφασιστική καμπή όταν επιλέχθηκε να γίνει Κόντορ ή εμπορικό κέντρο της Χανσεατικής Ένωσης, παράλληλα με το Νόβγκροντ, το Μπρυζ και το Λονδίνο. Από εκείνη τη στιγμή και για τους επόμενους δύο αιώνες, οι Γερμανοί έμποροι είχαν το μονοπώλιο στο λιμάνι, το όνομα του οποίου είναι σύντμηση της νορβηγικής λέξης «τισκερμπρίγκεν» (προβλήτα των Γερμανών». Σε αντάλλαγμα των αποξηραμένων ψαριών, για τα οποία υπήρχε μεγάλη ζήτηση κυρίως στις καθολικές χώρες, οι Νορβηγοί λάμβαναν δημητριακά, καθώς πολύ λίγα μπορούσαν να αναπτυχθούν σε αυτά τα πλάτη και πολύτιμα αγαθά, όπως υφάσματα, κεραμικά, γυαλί και κρασί από την κοιλάδα του Ρήνου. Το Μπέργκεν Κόντορ ήταν αποκλειστικά ανδρική κοινότητα, στα μέλη της οποίας απαγορευόταν αυστηρά η συντροφιά των ντόπιων γυναικών. Οι σύζυγοι, οι αρραβωνιαστικιές και η θηλυκή συντροφιά διαφόρων ειδών επιτρεπόταν στην τοποθεσία αυτή μόνο μεταξύ άνοιξης και φθινοπώρου κάθε χρόνου, αλλά έπρεπε να επιτρέψουν στην πατρίδα τους υπόλοιπους μήνες. Η κοινότητα σταδιακά έφτασε να αριθμεί 1.000 Γερμανούς κατοίκους και η διοίκηση γινόταν με νόμους που είχαν φτιάξει μόνοι τους, μεταξύ των οποίων ο σημαντικότερος ήταν η απαγόρευση ανάμματος φωτιάς. Τα σπίτια στο Μπέργκεν, που συνήθως περιείχαν και καταστήματα, ήταν διώροφα ή τριώροφα κτίρια, τα επονομαζόμενα λοφτ και ήταν φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ξύλο με δωμάτια για κατοικία στους επάνω ορόφους και σανιδένιες οροφές που καλύπτονταν από κεραμίδια. Ακόμη και τα στενά περάσματα ανάμεσα στα κτίρια ήταν στρωμένα με σανίδια. Στο πίσω μέρος του λοφτ υπήρχαν τα σετστούερ, κοινόχρηστοι χώροι όπου συναντιόντουσαν οι έμποροι στο τέλος της ημέρας. Παρά την αυστηρότητα των κανονισμών, το Μπέργκεν επανειλημμένως καταστράφηκε από φωτιά, όμως σε όλες τις περιπτώσεις τα κτίρια κατασκευάστηκαν εκ νέου σύμφωνα με τα ίδια κριτήρια. Η ανάγκη για την ταχεία επανέναρξη της λειτουργίας του εμπορίου απέτρεψε κάθε εξέλιξη στον σχεδιασμό των κατασκευών και έτσι το περίγραμμα της περιοχής του λιμανιού παρέμεινε αναλλοίωτο με το πέρασμα του χρόνου. Στην αυγή του 17ου αιώνα το εμπορικό δίκτυο της Χανσεατικής Ένωσης άρχισε να φθίνει καθώς πολλές ευρωπαϊκές χώρες ανέλαβαν εκ νέου τον έλεγχο του εμπορίου των δικών τους προϊόντων. Το 1630 Νορβηγοί έμποροι άρχισαν να αγοράζουν τις πρώτες αποθήκες και έναν αιώνα αργότερα οι Γερμανοί κατείχαν μόλις εννέα. Στις 17 Οκτωβρίου 1754, το Κόντορ του Μπέργκεν πέρασε οριστικά στα χέρια των Νορβηγών, οι οποίοι όμως διατήρησαν τους υπάρχοντες κανονισμούς και τη γερμανική γλώσσα σαν κοινή γλώσσα του εμπορίου. Μετά το 1850, πάντως, η βιομηχανική επανάσταση έφτασε μέχρι τις ακτές της Σκανδιναβίας και το παραδοσιακό εμπόριο ψαριών δοκιμάστηκε καθώς πέρασε στα χέρια άλλου είδους επιχειρηματιών. Η περιοχή του λιμανιού σύντομα αποδείχτηκε ανεπαρκής και στις 31 Δεκεμβρίου 1899 το Κόντορ έκλεισε οριστικά. Από τότε το Μπέργκεν υπέστη μια σειρά από δοκιμασίες. Το 1910 τα κτίρια στο νότιο μέρος της τοποθεσίας κατεδαφίστηκαν για να δώσουν τη θέση τους σε αποθήκες από τούβλα. Το 1944 μια έκρηξη κατέστρεψε πολλές από τις οροφές και το 1955 μια πυρκαγιά έκαψε τα μισά από τα κτίρια. Σήμερα, στο παλαιότερο εμπορικό κέντρο του κόσμου διασώζονται μόλις 58 κατασκευές που έχουν εν μέρει ανακατασκευαστεί σύμφωνα με τα αρχικά κριτήρια και έχουν βαφεί με ζωηρό κόκκινο χρώμα. Στεγάζουν εστιατόρια και εκθέσεις τέχνης και μια από αυτές, σε ανάμνηση του παρελθόντος, περιλαμβάνει το μουσείο της Χανσεατικής Ένωσης.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «UNESCO – ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ»

''ΓΥΝΑΙΚΕΣ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ



Γυναίκες
Κοινωνικό σίριαλ 26 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στο MEGA την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 1992
Παραγωγή του Γιάννη Βούρου και του MEGA
Σενάριο της Μιρέλας Παπαοικονόμου
Σκηνοθεσία της Ρέινα Εσκενάζι
Ηθοποιοί Θέμις Μπαζάκα, Πέμη Ζούνη, Σοφοκλής Πέπας, Στέφανος Κυριακίδης
….Δυο αδελφές αποφασίζουν να χωρίσουν τους άντρες τους και να μετακομίσουν μαζί με τα παιδιά τους σε δυο διαμερίσματα της ίδιας πολυκατοικίας. Εκεί αναζητούν τον εαυτό τους, αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα παιδιά και τους πρώην άντρες τους, γνωρίζουν νέους εραστές και τελικά ξαναφτιάχνουν τη ζωή τους ακολουθώντας διαφορετικές πορείες….
Κοινωνική σειρά με την οποία πρωτοεμφανίζεται ως σεναριογράφος η Μιρέλα Παπαοικονόμου. Αξιόλογη σκιαγράφηση δυο γυναικείων χαρακτήρων, προσεγμένοι διάλογοι, χωρίς υπερβολές και αισθηματικές γλυκόπικρες καταστάσεις σε μια ιστορία που καταγράφει την ψυχοσύνθεση της μέσης ελληνίδας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το σενάριο της σειράς κυκλοφόρησε με τη μορφή μυθιστορήματος.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

VIDEO ΑΠΟ TVSeriesDirectory

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

''ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ


Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης
Σατιρική σειρά 66 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 1990
Παραγωγή του Αντώνη Μανιάτη
Σενάριο και σκηνοθεσία του Γιώργου Λαζαρίδη
Ηθοποιοί Θανάσης Βέγγος (Θανάσης Παπαθανάσης), Ορφέας Ζάχος (Διοικητής 1990-91), Γιώργος Μούτσιος (Διοικητής 1991-92), Σταμάτης Τζελεπής (Τριτσιμπίδας), Μαίρη Φαρμάκη, Βαγγέλης Τραϊφόρος, Γιώργος Σταυρόπουλος, Κώστας Πολίτης
….Ο αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης, είναι ένας έντιμος, αεικίνητος και προπαντός καλόκαρδος και γεμάτος κατανόηση αστυνόμος που χρόνια περιμένει την προαγωγή του αλλά αυτή ποτέ δεν έρχεται. Αυτό βέβαια δεν τον εμποδίζει να εμπλακεί με απεργούς και απεργοσπάστες, να αποκαλύψει κομπίνες στον ιππόδρομο, να κυνηγήσει μια σπείρα αρχαιοκαπήλων στον Μιστρά και έναν φυγόδικο στην Κύπρο και τελικά να αναλάβει τη διεύθυνση της Τουριστικής Αστυνομίας της Μυκόνου, αναστατώνοντας με την υπηρεσιακή του ευσυνειδησία το νησί….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

VIDEO ΑΠΟ vasilis1na

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

''ΑΘΗΝΑ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ'': ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ

Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη
Τηλεταινία διάρκειας 43 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΡΤ1 το 1983
Παραγωγή TRANS WORLD FILM / ΕΡΤ
Σκηνικά του Μικέ Καραπιπέρη
Φωτογραφία του Γιώργου Αρβανίτη Κείμενα του Κώστα Ταχτσή
Σενάριο και σκηνοθεσία του Θόδωρου Αγγελόπουλου
Ηθοποιοί Κώστας Μελούρις, Γιώργος Αλεξίου, Νίκη Μαριδάκη
….Ένας νέος με φτερά αγγέλων κολλημένα στις πλάτες του, «δραπετεύει» από ένα πίνακα του Τσαρούχη, ανεβαίνει σε μια μοτοσικλέτα και τριγυρίζει αμίλητος στην πόλη της Αθήνας, αναζητώντας τα παιδικά του χρόνια….
Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε ως συμμετοχή της Ελλάδας στη σειρά «Πολιτιστικές πρωτεύουσες της Ευρώπης» στην οποία εννέα καλλιτεχνικές προσωπικότητες διαφορετικής εθνικότητας, μας ξεναγούν ο καθένας στην πόλη του.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2010

''ΒΗΜΑΤΑ'': ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ

Βήματα
Διασκευή του διηγήματος του Ε. Αρανίτση
Τηλεταινία διάρκειας 57 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ-2 την Τρίτη 2 Ιουλίου 1996
Παραγωγή της ΕΤ-2
Σενάριο και σκηνοθεσία του Γιάννη Σολδάτου
Ηθοποιοί Θανάσης Βέγγος, Χριστίνα Καστανά, Ολυμπία Σκλήρη, Γιώργος Διζικιρίκης
….Ένας εξηντάρης ιδιωτικός υπάλληλος αναγνωρίζει στο πρόσωπο μιας πλαστικής κούκλας που αντικρίζει στη βιτρίνα ενός εμπορικού καταστήματος την πρώτη αγάπη της ζωής του….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

''ΑΞΕΧΑΣΤΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Αξέχαστες κωμωδίες
Μίνι σίριαλ 12 επεισοδίων των 45 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ1 τον Οκτώβριο του 1996
Παραγωγή της Νίκης Λινάρδου
Σενάριο του Άγγελου Γεωργιάδη
Σκηνοθεσία του Πολ Σκλάβου
Ηθοποιοί
Πρώτη ιστορία: Κατερίνα Γιουλάκη, Βασίλης Ανδρεόπουλος, Παύλος Ευαγγελόπουλος, Σπύρος Κωνσταντόπουλος
Δεύτερη ιστορία: Παύλος Χαϊκάλης, Μιχάλης Μητρούσης, Δημήτρης Ιωακειμίδης
….Δυο αυτοτελείς ιστορίες που διασκευάζουν θεατρικά έργα του Αλέκου Σακελάριου. Η πρώτη ιστορία («Η κυρία περί της οποίας πρόκειται») θίγει το πρόβλημα της μοναξιάς της τρίτης ηλικίας μέσα από την αισθηματική σχέση δυο ηλικιωμένων. Η δεύτερη («Ο Μπάμπης κι ο Μπαμπίνος») παρουσιάζει ένα Δον Ζουάν που μετά από πολλά χρόνια ξαναβρίσκει μια παλιά του αγάπη και ανακαλύπτει ένα παιδί του οποίου αγνοούσε την ύπαρξη….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2010

''ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ'': ΠΑΛΙΑ ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Αμαρτίες γονέων
Σαπουνόπερα 26 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ-2 την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 1993
Παραγωγή και σκηνοθεσία του Δημήτρη Ποντίκα
Σενάριο της Μαρίας και της Ελένης Παξινού
Ηθοποιοί Κατερίνα Αποστόλου (Αθηνά/Ηλέκτρα Κλεάρχου), Ανδρέας Μπάρκουλης (Τιμολέων Κλέαρχος), Βέρα Ζαβιτσιάνου (Ελισάβετ Κλαυδιανού), Ράνια Οικονομίδου (Αλίκη), Χρήστος Πάρλας (Γιολδάσης), Κατερίνα Χέλμη (σταρ), Σωκράτης Αλαφούζος (Κώστας Κλαυδιανός), Νίκος Αϊβαλής (Ορέστης), Γιάννης Καρατζογιάννης (ιατροδικαστής)
….Οικογενειακές ίντριγκες και μυστικά μιας εφοπλιστικής οικογένειας….
Ελεύθερη ανάπλαση της γνωστής ιστορίας του «παράξενου θανάτου» της Ευγενίας Νιάρχου και η προσπάθεια συγκάλυψής του με τη συνδρομή του ιατροδικαστή. Με την Κατερίνα Αποστόλου στο διπλό ρόλο της Αθηνάς και της Ηλέκτρας Κλεάρχου (αδελφές Λιβανού).
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

''ΟΙ ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Οι αξιότιμοι κύριοι
Κωμική σειρά 33 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ1 την Παρασκευή 8 Μαρτίου 1991
Παραγωγή του Στάθη Μίχα
Σενάριο του Λευτέρη Καπώνη
Σκηνοθεσία του Τάκη Παπαγιαννίδη (21) και του Μιχάλη Παπανικολάου (12)
Ηθοποιοί Ντίνος Ηλιόπουλος (Αλέξανδρος), Μίμης Χρυσομάλλης (Αντώνης), Γιώργος Παρτσαλάκης (Μισέλ), Κοσμάς Ζαχάρωφ (Τομ), Βαγγέλης Πλοιός (υπηρέτης)
….Εύθυμες περιπέτειες μιας ομάδας απατεώνων. Ο Αλέξανδρος, ένας «μετρ» της απάτης μόλις αποφυλακίζεται συγκεντρώνει και πάλι τους παλιούς του συνεργάτες που στο μεταξύ έχουν ξεπέσει σε άθλιες μικροκομπίνες. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του πρέπει να αρχίσουν και πάλι απάτες υψηλού επιπέδου γιατί «αυτές ξεχωρίζουν τον άνθρωπο από τα ζώα». Η μικρή συμμορία προετοιμάζει με κάθε λεπτομέρεια τη δράση της, βάζοντας στο στόχαστρό της τα πιο αρνητικά κοινωνικά στοιχεία (νεόπλουτους, φιλάργυρους, κουλτουριάρηδες τεχνοκριτικούς κλπ). Με τη δράση της τιμωρεί τη ματαιοδοξία και την κενότητα των ανθρώπων και αποδίδει με τον τρόπο της δικαιοσύνη….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

''Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Η άλλη όψη
Μίνι σίριαλ 6 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ1 το 1992
Παραγωγή Ε.Κ.Κ./Τάσος Ψαρράς
Σενάριο του Περικλή Σφυρίδη και του Τάσου Ψαρρά
Σκηνοθεσία του Τάσου Ψαρρά
Ηθοποιοί Νικήτας Τσακίρογλου, Δήμητρα Χατούπη, Άννα Μακράκη, Λύδια Λένωση, Μηνάς Χατζησάββας, Κοσμάς Ζαχάρωφ
….Το ξαφνικό σοκ στη ζωή ενός νέου άντρα, όταν μετά από ένα τυχαίο περιστατικό μαθαίνει πως είναι φορέας του AIDS και νιώθει τα πάντα γύρω του να καταρρέουν….
Μίνι σίριαλ από την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

''ΑΡΧΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΙΣ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Άρχεται η συνεδρίασις
Διασκευή του βιβλίου του Μ. Καραμπατζάκη
Κωμική σειρά 25 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στην ΕΤ-2 την Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 1993
Παραγωγή της Ελένης Μαλεγκάνου
Σενάριο του Κώστα Παπαπέτρου
Σκηνοθεσία του Θανάση Αντωνίου
Ηθοποιοί Νεφέλη Ορφανού (πρόεδρος)
….Εύθυμα και απροσδόκητα δικαστηριακά στιγμιότυπα. Υποθέσεις, παρμένες από την ομώνυμη συλλογή δικαστηριακών ευθυμογραφημάτων του αστυνομικού ρεπόρτερ Μανώλη Καραμπατσάκη….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

''ΓΙΓΑΣ ΜΟΤΕΛ'': ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ


Γίγας Μοτέλ
Κωμική σειρά 26 επεισοδίων των 30 λεπτών
Πρεμιέρα στο MEGA την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 1993
Παραγωγή ΑΝΩΣΗ
Σενάριο του Αντώνη Ανδρικάκη και του Γιάννη Μακρή
Σκηνοθεσία του Νίκου Θεοδοσόπουλου
Ηθοποιοί Μίμης Χρυσομάλλης (Φώντας Γίγας), Κατιάνα Μπαλανίκα (Βέρα Γίγα), Τασώ Καββαδία (Γαλάτεια Γίγα),
Θέμης Μάνεσης (Μιμόζας)
….Ο Φώντας και η Βέρα Γίγα, ένα ζευγάρι που τα πάει σαν τον σκύλο με την γάτα, διατηρούν ένα μοτέλ σε κάποιο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού. Στις γνωστές οικογενειακές προστριβές και τα οικονομικά προβλήματα που προέρχονται από την κακή διαχείριση και το αβέβαιο μέλλον του μοτέλ, προστίθεται ένα ακόμα. Απέναντι ανοίγει ένα καμπαρέ και ο ιδιοκτήτης του, που ακούει στο όνομα Μιμόζας, τους δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα….
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

VIDEO ΑΠΟ TVSeriesDirectory

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

''ΤΟ ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΔΗΝΑΡΙΟ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Το ασημένιο δηνάριο
Αστυνομικό σίριαλ 14 επεισοδίων των 45 λεπτών
Πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Τετάρτη 9 Μαρτίου 1994
Παραγωγή και σκηνοθεσία του Δημήτρη Αρβανίτη
Σενάριο του Κώστα Γεωργίου
Ηθοποιοί Γιάννης Βόγλης, Θέμις Μπαζάκα, Τάκης Μόσχος, Γιώργος Νινιός, Δήμητεα Χατούπη, Βάνα Πεφάνη, Αντώνης Αλεξίου, Θόδωρος Κατσαφάδος, Ντίνος Καρύδης, Τάνια Μάρδα
….Η κλοπή πινάκων της περίφημης και ανυπολόγιστης αξίας συλλογής Εστερχάζι του Μουσείου Καλών Τεχνών της Βουδαπέστης το Νοέμβριο του 1983, η οποία αποκλήθηκε και η «κλοπή του αιώνα»….
Η ιστορία δίνεται μέσα από καινούργια στοιχεία που ήρθαν στο φως μετά από προσωπικές έρευνες του δημοσιογράφου Κώστα Τσαρούχα και τα οποία φωτίζουν έμμεσα το μυστήριο αποκαλύπτοντας τον αποδέκτη των κλοπιμαίων.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

''Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ'': ΠΑΛΙΟ ΣΙΡΙΑΛ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Ο άγνωστος πόλεμος
Κατασκοπικό σίριαλ 7 επεισοδίων των 30 λεπτών
Παραγωγή του ΑΝΤ1
Πρεμιέρα την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 1990
Σενάριο και σκηνοθεσία του Νίκου Φώσκολου
Ηθοποιοί Άγγελος Αντωνόπουλος, Μαρία Αλιφέρη, Τόνια Καζιάνη, Νίκος Απέργης, Χρήστος Κωνσταντόπουλος, Μάκης Ρευματάς, Πέπη Μεταλλίδου
….Ιστορίες κατασκοπίας στα χρόνια του πολέμου με ήρωα τον συνταγματάρχη Βαρτάνη….
Ριμέικ της παλαιότερης τηλεοπτικής σειράς που δεν σημείωσε την αναμενόμενη επιτυχία και δεν ολοκλήρωσε τον προγραμματισμένο κύκλο προβολών του.


ΦΩΤΟ ΑΠΟ RETROMANIAX
ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 1967-1998